Welcome to Africa! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Naomi Ham - WaarBenJij.nu Welcome to Africa! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Naomi Ham - WaarBenJij.nu

Welcome to Africa!

Blijf op de hoogte en volg Naomi

08 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo allemaal!

Ik dacht ik zal eventjes iets van me laten horen, ook al heb ik nog niet zo veel meegemaakt.
Ik ben veilig aangekomen in Zuid-Afrika. De vluchten gingen allemaal prima, behalve in Johannesburg. Het begon allemaal met de mannetjes in de oranje pakjes. Ze wilde je allemaal helpen, je naar je gate brengen, je koffer tillen. Stonden we daar als vier blanken meiden. Uiteindelijk is het ons gelukt al die mannetjes van ons af te slaan, anders wilde ze allemaal geld natuurlijk. Toen was het tijd om onze koffers opnieuw in te checken. Bij het inchecken mocht mijn handbagage opeens maar 7 kilo zijn (het was 11 kilo). Na veel stress, ook door de korte tijd die we hadden, is het toch gelukt om alles mee te krijg. Uiteraard wel tegen een vergoeding. Welcome to Africa!
Na de laatste vlucht stonden de mensen van school ons gelukkig al op te wachten, en konden we lekker met een busje naar onze campus. Eenmaal op de campus ging alles ook heel raar. Je had een briefje met de naam van je huis en het kamernummer gekregen op het vliegveld. We werden afgezet voor ons huis, en we moesten onze kamer maar gaan zoeken. Alle sleutels lagen op bed, en succes. Al snel kwamen we er achter dat er geen douchegordijn was, dat een deel van mijn kast niet functioneert zoals het hoort en dat het gordijn ook niet functioneert. Maar maandag zijn de mensen van het onderhoud het pas weer, dus succes meiden! Uiteindelijk is het ons, Henrike en ik, gelukt om het gordijn toch dicht te krijgen.
's Avonds gingen we met bijna alle studenten naar een barretje onderaan de heuvel en daarna nog naar een discotheek aan het strand. Een goed begin dus!
Vandaag hadden we een lekkere chill dag, we zijn 'eventjes' naar de supermarkt gegaan. Wat op zich nog een hele beklimming is, want als je terug naar de campus loopt (met je zware boodschappen dus) moet je een hele steile berg op, in de brandende zon. Maar goed, dat zal we gaan wennen :) 's Middags van 4 tot 6 was happy hour bij Barmuda, dat is een andere kroegje aan de rivier.
Vanavond gaan we proberen boer zoekt vrouw te kijken, want je moet niet teveel gaan integreren natuurlijk. En dan aankomende week hebben we introductie week. We gaan onder andere naar een township en we gaan braaien, daar staat Zuid-Afrika bekend om, dus ik ben erg benieuwd!

Tot snel!

  • 08 Februari 2015 - 19:54

    Anneke Klamer:

    Hoi Naomi, wat een avontuur!!! Geniet ervan!!! Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Op deze reisblog zal ik al mijn spannende verhalen plaatsen die ik beleef in Port Alfred, Zuid-Afrika. Ik ga hier voor ruim 5 maanden heen om daar te studeren aan Stenden South-Africa.

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 6446

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Zuid-Afrika 2015

Landen bezocht: