School, PE and surfen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Naomi Ham - WaarBenJij.nu School, PE and surfen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Naomi Ham - WaarBenJij.nu

School, PE and surfen

Blijf op de hoogte en volg Naomi

09 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Heeee,

We zijn zomaar alweer twee weken verder, de eerste maand hier zit er alweer op. De tijd vliegt hier voorbij!

Voor school ben ik nog steeds druk bezig voor mijn drie projecten. Het zijn erg interessante projecten. Vooral de daycare is erg leuk om gewoon even lekker met die kinderen te kunnen spelen. Verder zijn we met alle drie de projecten bezig om een business plan te schrijven, dit kost erg veel tijd en is niet het allerleukste om te doen. De rest van mijn schooldagen bestaan uit presentaties geven, reports schrijven en CBL voorbereiden. Gelukkig heb ik evengoed nog genoeg tijd om van het heerlijke weer hier te genieten. Ook geniet ik erg van de tripjes in het weekend. Vorig weekend zijn we met tien meiden een nachtje in Port Elizabeth geweest. We hadden daar een hostel met een heerlijk zwembad. We hebben gelunched in het Saint tropez van PE. ‘s Avonds gingen we naar the Broadwalk, ik kreeg er en beetje een Efteling gevoel van. Het was heel erg toeristisch, met allemaal restaurantjes, barretjes maar ook attracties. We hebben ook erg veel geode gehad met de taxi, een uur lang hebben we staan wachten. Vervolgens komt die man met een auto, met zn tienen in een auto was niet helemaal ons plan. Maar doordat we niemand achter wilde laten zijn we gezellig met z’n tienen in die auto gaan zitten. Toen wilde die chauffeur ook nog eens de dubbele prijs omdat we met z’n tienen in de auto zaten. Kortom, het was weer een groot avontuur. Zaterdags zijn we lekker gaan shoppen, we hoorden later helaas dat we naar het verkeerde winkelcentrum waren gegaan. Het was mega druk, dat kwam door dat het begin van de maand was, en dus alle mensen hun loon kregen. Ik heb nog nooit zo’n lange rij voor de pin gezien.

Afgelopen weekend ben ik, samen met 7 andere meiden, naar Jeffreys Bay gegaan. Dat is de plek in Zuid-Afrika voor de surfers. Ook dit was een groot avontuur. Vrijdags hebben we gesandboard, dat is een soort snowboarden van een zandberg af. Het was erg leuk, en we hebben vooral heel veel gelachen! Daarna hebben we nog de zonsondergang gekeken met een wijntje erbij. Toen we terug kwamen bij he hostel konden we gelijk eten, braai, en daarna zijn we de bar in gegaan. We sliepen die nacht in een dorm, dat is een slaapzaal waar we in totaal met zn 12e sliepen, de deur kon dus niet op slot. Die nacht is opeens iemand onze kamer ingelopen die erg dronken was en niet meer wist wat ie aan het doen was. Hij stond opeens te plassen tegen Henrike haar bed aan. Gelukkig werd Henrike snel wakker en heeft ze ervoor gezorgd dat de schade beperkt is gebleven. Zo maak je nog eens wat mee! Zaterdag ochtend hadden we twee uur lang surf les. Het was heel erg leuk om een keer te doen, maar helaas heb ik geen verborgen talent ontdekt. Daarna even snel even gelunched en weer naar de volgende activiteit: ziplinen. Het was een hele mooie plek, waar het heel erg diep was, en daar konden we van een berg van ongeveer 5 meter hoog af gaan ziplinen. We mochten ook springen van de berg als we dat willen. De rest van de middag hebben we daar dus lekker gechilled!

Zondag zijn we nog even lekker naar het strand geweest, hebben we nog wat winkeltjes bekeken en hebben we nog even lekker gelunched met z’n alle. Daarna zijn we weer richting huis gegaan.
Aankomende week staat een drukke week te wachten op school. Ben vandaag (maandag) al de hele dag bezig geweest met het report, en de presentatie. Gelukkig staat er voor volgend weekend alweer iets leuks op de planning, namelijk op safari met een gids en olifant rijden!

Liefsssssss

• 11 Maart 2015 - 07:53

Carla:

Hoi Naomi,
    Wat leuk dat je dit dagboek schrijft, het is leuk om te lezen. Je hebt het volgens mij heel druk, maar wel héél leuk.
    Veel plezier met alles geniet van dit mooie avontuur!!
    groeten John en Carla

• 11 Maart 2015 - 18:43

Marja Boom:

Hoi Naomi, Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt en wat maak je allemaal een leuke dingen mee. Het lijkt wel of de weken daar veel langer duren dan hier, zoveel doe en beleef jij! Wat is het leven in Nederland dan saai, niks geen strand en safari's, al is het weer de laatste dagen wel lekker zonnig maar het is niet zo lekker warm als in Zuid-Afrika. Geniet nog maar lekker en hou ons op de hoogte. grtjs van Robin, Bart, Coosje en mij…..