Olifantje rijden :) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Naomi Ham - WaarBenJij.nu Olifantje rijden :) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Naomi Ham - WaarBenJij.nu

Olifantje rijden :)

Blijf op de hoogte en volg Naomi

16 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo allemaal!

Het gaat hier allemaal prima. Laat ik beginnen met het serieuze gedeelte: school.

We moesten deze week een vrij groot report inleveren, dus daar heb ik veel aan gewerkt afgelopen week. Verder hadden we uiteraard weer presentaties en zijn we weer langs geweest bij onze projecten.
Ons laundry project mist nog steeds twee mensen doordat ze ‘out of town’ zijn. Daardoor kunnen we niet verder met de tax clearance. Verder moeten ze beginnen met handwassen om een klantenkring op te bouwen, helaas hebben ze dat niet gedaan. Ook is hun busienss plan nog steeds niet af. Er zit dus niet heel veel vaart in, maar goed met kleine stapjes komen we er ook wel.

Met de naai mevrouw zijn we ook druk bezig met een business plan schrijven, Toch zouden we haar graag over willen dragen aan enactus, omdat drie project toch een beetje veel is.

Voor de day care zijn we ook bezig met het schrijven van een business plan, want ze moet zich registreren bij het social development centre in Port Alfred. Verder willen we een programma gaan opzetten dat de kinderen de juiste dingen leren voordat ze naar de basisschool gaan. Zoals de kleuren, vormen en dat soort dingen. Het enigste probleem is dat het personeel van haar niets doet wat ze wilt. Ze heeft namelijk aan een daily program opgezet zodat de kinderen wat structuur krijgen, maar zodra zij er niet is doen ze dat niet meer. Dus daar moeten we een oplossing op gaan verzinnen.

Verder heb ik nog meer goed nieuws op het gebied van school. Ik heb een stage voor volgend school jaar, mijn afstudeer stage. In amsterdam bij Wyndham Apollo als Meetings&Events stagaire. Goed nieuws dus.

Afgelopen weekend zijn wij met 8 meiden naar PE gegaan. Cheryl hoort bij een van die meiden, dus bij deze ben je benoemd. Ze vond het erg dat haar naam nooit genoemd werd. Vrijdag zijn we optijd vertrokken vanuit Port Alfred, zodat we ‘smiddags nog even tijd hadden om naar het winkelcentrum te gaan. ‘sAvonds gingen we uiteten bij een erg leuk tentje met live muziek. Ik heb nog nooit zo lekker vlees gegeten, en verder was het ook nog eens heel erg gezellig. Daarna zouden we nog een kroegentocht gaan houden door PE(port Elizabeth), maar bij de eerste kroeg zijn we blijven hangen. Uiteindelijk hebben we besloten om verstandig te zijn en een beetje optijd naar huis te gaan aangezien we het zaterdag ook nog leuke dingen op de planning hadden.

Zaterdag gingen we namelijk eerst even heerlijk ontbijten, om vervolgens weer in de auto te stappen en richting Kwantu te rijden. Daar gingen we eerst olifant rijden. Wat een super ervaring was dat. We mochten eerst op ze rijden, in totaal waren er vier olifanten, dus we werden opgedeeld in twee groepen. Eenmaal op de olifant gingen we een rondje rijden door de natuur. Links van je zag je allemaal zebra’s, als ik naar rechts keek zag ik bokjes. Super leuk dus! Het was wel een beetje een raar gevoel, maar wel een geweldige ervaring! Nadat iedereen een rondje had gereden mochten we ze nog voeren en ook nog met ze op de foto. Ik kan je vertellen, het is toch wel een beetje eng om je hand in een mond van een olifant te stoppen haha. Na het olifant rijden gingen we door naar het echte park. Daar werden we hartelijk ontvangen met een welkomsdrankje, verfrissingsdoekjes en een snack. Om 15 uur gingen we op safari met een chauffeur en al. Het was super leuk. Ik had ook meer het safari gevoel dan toen in Addo, doordat we nu ook een echte safari auto hadden en doordat er geen verharde wegen waren. Het is een klein park, dus hebben niet heel veel dieren gezien. Maar wel drie leeuwen en drie giraffen. Verder uiteraard ook nog zebra’s, verschillende soorten bokjes en hertjes. Na de safari konden we nog even lekker eten, een heerlijk buffet met allemaal vlees van de braai! Ook erg lekker, maar niet zo lekker als die avond daarvoor. ’s Avonds hadden we toch nog maar besloten om nog eventjes op stap te gaan. Het was zo gezellig dat het langer werd dan eventjes. Eerst waren we een bar, daar was een hele leuke sfeer. Daarna kwam John, onze chauffeur van dit weekend, even bij ons kijken en hij zei dat hij ging dansen. Dat wilde wij ook wel, dus we gingen met hem mee naar een andere kroeg. Daar waren alleen maar zwarte mensen, dus in het begin waren we nogal een bezienswaardigheid. Maar na een tijdje wilde iedereen in ons rondje dansen. Het was super grappig. Maar hoe die mensen dansen joh! Ik voelde me echt een stijve hark. Uiteindelijk dus een super avond gehad!

Zondag eerst weer even genoten van een heerlijk ontbijt. Daarna hadden we besloten om even naar een marktje aan de boulevard te gaan. We hebben onze afding skills uitgeprobeerd, en ze hebben gewerkt! Daarna in een leuk tentje een cocktail gedronken. Het is hier allemaal zo goedkoop. We hadden alle 8 wat lekkers te drinken voor maar 20 euro. Toen nog even een lekker duik genomen in het zwembad genomen omdat het super warm was en toen weer richting Port Alfred gegaan. We hebben dit super weekend met ze alle afgesloten door nog even pizza te gaan eten. Kortom ik heb een super weekend gehad!

Liefs!!

• 17 Maart 2015 - 19:41

Tineke:

Zo dat was dus weer genieten. Je hebt het zo leuk gehad en daarom twee keer hetzelfde verhaal gestuurd! Geeft niks, ik heb het met plezier gelezen. Je krijgt je tijd wel om daar. Blijf maar lekker genieten, voordat je het weet moet/mag je weer naar huis. Lieve groetjes Tineke