Vakantieeee! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Naomi Ham - WaarBenJij.nu Vakantieeee! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Naomi Ham - WaarBenJij.nu

Vakantieeee!

Blijf op de hoogte en volg Naomi

08 April 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallooooo,
Dat is alweer een tijdje geleden, de tijd vliegt hier voorbij. Ik zit hier ondertussen alweer 2 maanden, nog maar 3 te gaan.

Wat ik in de tussen tijd allemaal gedaan heb, helaas geen spannende tripjes meer. Wel heb ik veel aan schooldingen gewerkt. De eerste periode zit er ondertussen al weer op, dus veel dingen moesten nog ingeleverd of gemaakt worden. Ons eind verslag van de eerste periode is ingeleverd en ook onze eindpresentatie is gegeven. Ondertussen zijn we nog steeds druk bezig met de projecten. Naja druk, de daycare en de laundry hebben telkens afgezegd. De sewing lady gelukkig niet, dus daar komen we wel verder mee. We hebben ondertussen het business plan voor haar bedrijf af. Dat betekent dat we haar aankomende periode kunnen gaan regristeren als een echt bedrijf. Verder hebben we haar wat tips gegeven over haar financiën. Tot nu toe gebruikte ze al het geld dat ze had, privé en zakelijk, gewoon in een keer. Ze had geen idee waar haar geld naartoe ging en hoeveel geld ze überhaupt verdiende met haar werk. Dat gaat ze vanaf nu wel doen, en ze gaat ook bijhouden wat haar cash in en out flows zijn, privé en zakelijk. Ook wilt ze graag een apart gebouwtje voor haar bedrijfje bij haar in de tuin laten bouwen. Wij hadden het idee om dat te gaan doen met allemaal glazen flessen in plaats van bakstenen, dit maakt het natuurlijk veel goedkoper. Dat is al een keer gemaakt door Stenden voor een ander project. We hebben haar meegenomen naar dat project om het te laten zien. Helaas vond ze het geen idee, dus moeten we nu geld gaan sparen en misschien nog een inzamelingsactie gaan houden zodat ze toch nog haar gebouwtje gaat krijgen.
Vrijdag heb ik nog even een herkansing voor m'n toets uit Leeuwarden, na veel gedoe is het me toch gelukt om hem te kunnen gaan maken.

Naast school doen we ook natuurlijk ook nog een aantal leuke dingen. We zijn twee weken terug op zondag naar een champagneontbijt gegaan. Het was echt een mega grote buffet met allerlei heerlijke dingen, omeletjes die a la minute gemaakt worden zoals jij het wilt, croissantjes, kazen, fruit en natuurlijk champagne. Na ons buikje volgegeten te hebben zijn we naar het zwembad gegaan, ook super mooi! We hebben de rest van de dag heerlijk aan het zwembad gelegen en weer even aan ons kleurtje gewerkt. Verder hebben we afgelopen week afscheid genomen van een van de meiden van onze groep, Angelique. We hebben haar vrijdag verast. We hebben haar met een oogkapje op mee naar het dorp genomen, daar hadden wij een verassing etentje georganiseerd bij My pond, dat is het restaurant van Stenden SA.

Zaterdag ben ik verhuist naar Settler Sands, dat is mijn nieuwe huis voor de komende 3 maanden. Cheryl is deze week alleen thuis dus daar slaap ik tijdelijk en dan na de vakantie trek ik in bij mijn nieuwe huisje. We hebben ervoor gekozen om te verhuizen omdat dit echt een huisje is en bij bottmill hadden we dat niet. Daar hadden we een slaapkamer met twee bedden, twee kasten, twee stoelen, een plank die een tafel moet voor stellen en een badkamer met wc en douche. Hier in Settlers hebben we boven twee slaapkamers, we gaan er dus met z’n vieren wonen, een badkamer ( met bad). Beneden hebben we gewoon een keukentje, tafel met stoelen en een zithoek met bank etc. Kortom het lijkt ons gezelliger om daar te gaan wonen. Maar voordat ik daar ga wonen gaan we eerst heel gezellig met acht meiden op vakantie. We gaan drie weken lang rondreizen door Zuid-Afrika, we hebben namelijk een maand vakantie. We gaan eerst bovenlangs naar Kaapstad toe, die route heet route 62. Dan blijven we een aantal dagen in Kaapstad, waar we onder andere naar robbeneiland gaan en de tafelberg beklimmen. Op de terug weg gaan we via de gardenroute weer terug naar Port Alfred. Kortom heel veel leuke dingen op de planning! Dus bereid jullie maar voor op een hele lange blog over 3 weken, haha.

Doeggggggggggg xx

  • 11 April 2015 - 13:32

    Tineke:

    Hoi Naomi, ik lees nu pas je verslag. Ik hoop dat je mijn reactie evengoed nog leest tijdens je vakakantieeee! En anders kun je misschien nog appen. Is het vrijdag goed gegaan? Moet je op de uitslag wachten, of heb je die gelijk gekregen. Ik hoor het wel. In ieder geval wens ik je een een fijne vakantie en veel plezier in jullie nieuwe onderkomen. Dik kus Tineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Op deze reisblog zal ik al mijn spannende verhalen plaatsen die ik beleef in Port Alfred, Zuid-Afrika. Ik ga hier voor ruim 5 maanden heen om daar te studeren aan Stenden South-Africa.

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 6436

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Zuid-Afrika 2015

Landen bezocht: