Week nummer 2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Naomi Ham - WaarBenJij.nu Week nummer 2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Naomi Ham - WaarBenJij.nu

Week nummer 2

Blijf op de hoogte en volg Naomi

24 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hooooi allemaal,
Hoe gaat het allemaal met jullie? Met mij gaat alles prima, er is alweer een week voorbij. De tijd gaat snel.
Maandag was ik vrij. Naja zover je het vrij kunt noemen, we hadden dinsdag namelijk een deadline voor een report en we moesten een presentatie doen. Daar ben ik dus druk mee bezig geweest, verder heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan. ’s Avonds hebben we even een rondje gewandeld, en daarna weer lekker aan de presentatie gewerkt.
Dinsdag had ik dus een presentatie, en dat ging allemaal prima. Deadline voor het report ook gehaald. ’s Middags hadden we een hele leuke workshop over Xhosa, dat zijn de mensen die hier oorspronkelijk vandaan komen. Tussen de lessen door ook nog even onze project meeting voorbereid. En ’s avonds hebben we weer een rondje gewandeld. We zijn erg fanatiek geworden 
Woensdag hadden we ’s ochtends onze project meeting, dat is een les waarin we moeten presenteren hoe ver ons project momenteel is en we moeten doelen voor ons zelf stellen. Daarna hadden we nog een lecture over Xhosa again. Ditmaal door een vrouw die getrouwd is met een Xhosa man, en ze kon het erg leuk brengen allemaal. ’s Middags stond er een fieldtrip voor ons gepland. We moesten naar Born Free. Dat is een organisatie die dieren opvangt die niet meer in het wild kunnen leven doordat ze bijvoorbeeld in een circus gevangen hebben gezeten. Onderweg daar naartoe hebben we wat girafjes en andere dieren gespot. De weg was trouwens erg lang en warm, we hadden geen airco in een busje waar we met 15 man ongeveer in zaten. Niet helemaal ideaal, maar hey ik zit in Afrika, en jullie in Nederland staan lekker jullie autoramen te krabben, dus ik heb niks te klagen. Daar eenmaal aangekomen hebben we een filmpje over de organisatie gezien en mochten we de dieren bekijken. We hebben een leeuw gezien die erg boos op ons werd, we hebben een leeuwin gezien en een Chita. Was mooi om te zien, helaas zaten ze wel in een hok. Dit allemaal duurde drie kwartier, en toen was het alweer tijd om weer 2 uur terug in de auto te gaan zitten. Het was gelukkig wel gezellig in het busje. Woensdag avond nog eventjes uit geweest, dan is het hier studenten avond namelijk.
Donderdag ochtend hadden we weer CBL om 8 uur. Ze plannen alle lessen heel erg vroeg hier, en ik als ochtend mens vind dat natuurlijk helemaal geweldig! Ik begin er ondertussen wel aan te wennen gelukkig. Daarna hebben we heel hard aan ons verslag gewerkt, want vrijdag hadden we alweer een deadline staan voor een report. Ja mensen ik ga hier ook echt naar school, het is niet alleen maar chillen. Maar na al dat harden werken word er wel weer gechilled, we gingen donderdag middag namelijk lekker naar het strand. Donderdag is onze samenstelling van project groep ook veranderd, doordat twee jongens (eentje uit mijn groepje) hadden besloten echt zelf iets op te willen zetten ipv het bestaande project. Daardoor bestaat mijn project groepje nu uit vier meiden totaal: Henrike, Kelly, Marouscha en ikzelf natuurlijk. Donderdag avond weer eventjes een rondje gewandeld.
Vrijdag ochtend moest ik de laatste dingen voor het verslag nog in elkaar zetten, zodat ik de deadline van 12 uur haalde. ’s Middags konden we onze auto ophalen die we gehuurd hadden voor dit weekend. Dus we gingen ook gelijk boodschappen in slaan voor het weekend, waaronder een heerlijke melktaart voor Jenneke, die was namelijk om 0.00 jarig (Vrijdag op zaterdag). Daarom gingen we ook uit, om 12 uur gelijk de taart opgegeten en zijn we door gegaan naar de volgende kroeg, Snorts. Daar nog een leuke avond gehad. Helaas stond de wekker wel weer optijd zaterdag ochtends, want we gingen naar het Addo elephant parc dit weekend! Zaterdag om 9.15 reden we ongeveer weg uit Port Alfred. Toen we aankwamen bij ons verblijf “the Aardvark”, moesten de bubbeltjes gelijk open want Jenneke had het al de hele week over haar wijntje gehad. We sliepen dit weekend in een safari tent, het zag er allemaal prima uit. We gingen in totaal met 2 auto’s, 8 meiden. De rest van de zaterdag hebben we lekker in het zonnetje gezeten en niet zo heel veel gedaan. ’s Avonds gingen we uiteten voor Jenneke haar verjaardag en hebben we haar haar laatste cadeautje gegeven. Ik wilde graag nog even Skypen met Thomas, die was namelijk op verjaardag bij Iep. Maar helaas ging dat niet lukken want de WiFi lag eruit. Alles kan gebeuren, dat ben ik ondertussen wel gewend in ZA. Dus toen zijn we lekker gaan slapen.
Zondag ochtend op tijd eruit om dan toch echt op safari te gaan. We hebben super veel dieren gezien zoals olifanten die naast onze auto liepen, voelde me wel erg klein in ons Hyundai’tje. Buffels, heeel veel pumbas’s, stokstaartjes, de kont van een leeuwin, struisvogel, bokjes, zebra’s. De foto’s zijn erg mooi geworden, en ze zullen nog volgen als het internet dat toe laat. Eind van de dag waren we moe en voldaan, en hebben we nog eventjes lekker gebraaid bij ons safari tentje. Gelukkig hielp de man van Aardvark met het aansteken.
Vanmorgen (maandag) werden we weer heerlijk wakker in ons tentje, hebben nog even lekker ontbeten en toen zijn we weer naar huis gereden. En dat het hele weekend zonder een tomtom of iets dergelijks. Daarna hebben we weer goed aan school gewerkt, want morgen staat er weer een presentatie op ons te wachten.
Aankomende week staan er ook weer leuke dingen op me te wachten. Morgen presentatie en daarna naar onze projecten in de townships. De projecten zijn ook veranderd door de veranderde groepjes. Ik heb nu een laundry company, sewing company en een day care. Naja de laundry en sewing company bestaan nog niet, dat moeten wij samen met die mensen gaan op zetten. Donderdag en vrijdag staan er weer fieldtrips ingepland, hopelijk dit keer een auto met een airco. Vrijdag blijven we dan met een groepje meiden in Port Elizabeth (vanuit de fieldtrip) om even lekker te shoppen, eten en slapen in een hostel.
Tot snel maar weer! 

Liefs vanuit het zonnige Zuid-Afrika!

  • 01 Maart 2015 - 19:17

    Tineke:

    Goed bezig meis, afgelopen week ben ik ook al aardig op de hoogte gebleven van wat je allemaal doet. We hebben een heerlijke en gezellige week gehad in Oostenrijk. Heel veel plezier deze week en tot je volgende verslag. Kus Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Op deze reisblog zal ik al mijn spannende verhalen plaatsen die ik beleef in Port Alfred, Zuid-Afrika. Ik ga hier voor ruim 5 maanden heen om daar te studeren aan Stenden South-Africa.

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 6442

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Zuid-Afrika 2015

Landen bezocht: